Spółka Łódzkie Inwestycje otworzyła oferty na remont przystanków autobusowych i dróg dla rowerów na ul. Zachodniej przy Manufakturze. Okazało się, że zaproponowane kwoty są zbyt duże w stosunku do przewidzianego budżetu.
Od początku roku łódzki magistrat zrealizował lub realizuje przebudowy kilku ulic. Sporo zrealizowanych prac dotyczy infrastruktury dla komunikacji miejskiej – głównie autobusów. Pośród nich można wymienić m.in.
Jaracza, Tuszyńską,
Łanową czy Kniaziewicza. Jeden z najnowszych projektów zlokalizowany jest na ul. Zachodniej, w rejonie centrum handlowego Manufaktura.
Przebudowa przystanków przy Manufakturze. W budżecie 1,5 mln zł Po blisko dwutygodniowym opóźnieniu Łódzkie Inwestycje w tym tygodniu otworzyły przesłane oferty. Aż cztery firmy budowlane chcą wykonać kontrakt dla miejskiej spółki.
- COLAS Polska Sp. z o.o. z Palędzia: 2,50 mln zł,
- Larkbud Sp. z o.o. z Łodzi: 3,32 mln zł,
- DB Construct Sp. z o.o. z Łodzi: 3,54 mln zł,
- Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych Sp. z o.o. z Piotrkowa Tryb.: 3,94 mln zł.
ŁI przeznaczyło na to zamówienie zaledwie 1,5 mln zł. Oznacza to, że na ostateczne rozstrzygnięcie będziemy musieli jeszcze poczekać, bo żadna z ofert nie mieści się w założonym budżecie. Do najtańszej brakuje milion złotych. Przed wyborem najkorzystniejszej oferty – o ile postępowanie nie zostanie unieważnione – wszystkie zostaną sprawdzone pod kątem formalnym.
Warto w tym miejscu dodać, że opisywany dziś przetarg ma szerszy zakres niż same przystanki na ul. Zachodniej. Część pierwsza obejmuje także modernizację nawierzchni miejsc postojowych na ul. Nowomiejskiej (odcinek Podrzeczna – Północna). Część druga, to z kolei modernizacja al. Piłsudskiego (odcinek Sienkiewicza – Przędzalniana).
Jakie założenia dla przebudowy w rejonie Manufaktury? Prace będą prowadzone na
przystankach autobusowych Zachodnia – Manufaktura – po stronie zachodniej i wschodniej. Każdy z przebudowanych peronów będzie wyłożony płytami w kolorze grafitowym oraz płytami wskaźnikowymi dla osób z niepełnosprawnością wzroku.
Pasażerowie nadal skorzystają tam z wiaty oraz ławek. Po przebudowie na obydwu peronach zamontowane zostaną wyświetlacze Systemu Informacji Pasażerskiej. Co ważne, perony zostaną wydłużone do 40 metrów, co pozwoli zatrzymać się dwóm autobusom przegubowym lub trzem autobusom 12-metrowym.
Inwestycja obejmuje także przebudowę dróg dla rowerów w rejonie remontowanych przystanków. Po zachodniej stronie – od ul. Drewnowskiej do wjazdu na parking Manufaktury a po wschodniej stronie – od ul. Ogrodowej do ul. Podrzecznej.